Categorieën
Vixen

Alledag gezondheid 16 oktober 2023

16 oktober, ik heb meer dan 7 uur goed geslapen, maar vanmorgen snoot ik wat bloed, dus straks moet ik de holtes even spoelen met zout water.

Ik heb een kleine terugval, en voelde dat de afgelopen dagen ook in het hoofd, het was wat onstabiel daar, merkte het aan de toegenomen vergeetachtigheid, de woordvindproblemen, de overgevoeligheid voor licht en geluid, de opvliegingen, dwz het in zweet uitbreken, spierpijnen en vooral aan de snel oplopende hartslag wanneer ik iets doe en de POTS die erger is. Mijn app gaf me vandaag al weer een 6, net “onvoldoende”, maar dit keer sloeg de meter de kant van het sympathische zenuwstelsel op, dus, beetje kort door de bocht, het sympathische deel van mijn AZ is te druk. Het is beter dan de 2 dagen ervoor met een parasympatische 4, daar maakte ik me echt wat zorgen over.

Vergeleken met vorig jaar oktober is het toch een stuk beter, dat zie ik niet zozeer aan die app-uitslagen, maar wél aan mijn eigen aantekeningen. (!!)

How do you fix the sympathetic and parasympathetic nervous system?

Spend time in nature.
Get a massage.
Practice meditation.
Deep abdominal breathing from the diaphragm.
Repetitive prayer.
Focus on a word that is soothing such as calm or peace.
Play with animals or children.
Practice yoga, chi kung, or tai chi.

Zonsopgang vanmorgen, half uurtje stilzitten samen met een poes, mediteren en kijken.

Hieronder zet WordPress waarschijnlijk veel reclame. Het is jammer, hoort bij een gratis account. Voor de reclame ben ik niet verantwoordelijk. 🤷🏻‍♀️