Categorieën
gezondheid Vixen

Post covid-19, Oktober 2022

klagen. Ik weet dat het erger kan, maar toch

Af en toe moet ik even klagen. Ik weet dat het erger kan, maar toch, het is al weer een half jaar geleden dat ik die vervelende ziekte kreeg, het gaat op en neer. Nee, niet zwaar post viraal, maar beetje.

Na de boekenmarkt in Deventer toch een flinke terugval gehad. Dat heb ik eigenlijk niet gezien en Jan wil dat sowieso niet zien. In de vakantie daarna was ik de hele tijd erg moe. Heel korte wandelingetjes en veel rusten. Dat is dus de clue, die rust: veel rust.

Ook wanneer we met vrienden op pad zijn, kan ik wel mee, mits ik regelmatig rust neem, en op tijd naar bed ga.

Covid-19 post covid klachten:

  • Enkele keer zomaar een te snelle hartslag. Twee keer een uitschieter bij het wandelen naar 165bpm, duurde even, zakte toen weer terug naar normaal na tijdje zitten. Dus wel eng/vervelend maar niet vaak genoeg om aan de bel te trekken
  • Overigens op 30 september zakte hartslag naar 42. In half uur tijd [78 / 44 / 72 / 42] gewoon thuis, voelde me wat dizzy
  • voor mijn doen blijft bloeddruk te hoog. Thuis varierend van 159/78 tot 132/80 ; normaal was thuis 114 /75
  • Saturatie nu tussen 95 en 98, dus niet slecht, want was normaal ook zo. Soms zakt die naar 92, maar dat duurt nooit lang.
  • Veel pijn in mijn armen, en tintelingen in handen. Is een enkele keer ook even afwezig, dus ik weet dat het anders kan.
  • En weinig kracht in die armen.
  • Snel moe.
  • Snel buiten adem
  • Snel misselijk, regelmatig pijn in bovenbuik.
  • Kort lontje
  • Snel overprikkeld, alles komt luider /harder / heftiger binnen
  • Vaak hoofdpijn, en dat is niets voor mij.
  • Soms die vergeetachtigheid
  • héél onregelmatige slaap, soms gewoon 8 a 10 uur slaap, soms gebroken of géén slaap.

Hieronder zet wordpress waarschijnlijk veel reclame. Het is jammer, hoort bij een gratis account. Voor de reclame ben ik niet verantwoordelijk. 🤷🏻‍♀️

Één reactie op “Post covid-19, Oktober 2022”

Reacties zijn gesloten.