Categorieën
gezondheid Vixen

Alledag gezondheid 23 oktober 2023

Sinds die kleine terugval door ontsteking aan mijn holtes vorige week is mijn hartslag een beetje onstabiel, Dat wil zeggen dat hij heel snel omhoog gaat als ik iets doe, maar ook abnormaal stijgt als ik stil ga staan om vervolgens ook heel snel terug te zakken naar beneden als ik ga zitten of liggen, tot onder de 60 BPM

de foto hierboven geeft weer wat er gebeurde toen ik even stil stond bij de tafel, de hartslag ging van onder de 100 zomaar naar 141 Dat is POTS.

Mijn huisarts, de HAP in Loppersum had er nog nooit van gehoord 🙈 Veel mensen met langdurige klachten na een virusinfectie hebben na de infectie POTS. Daar is geen echte goede remedie voor, en tot nu [oktober 2023] toe ook geen eenduidige goede medicatie. Je kunt compressiekousen proberen, veel water drinken, extra zout nemen of verschillende medicijnen uitproberen. Én niet lang stil staan.

Vanmorgen bij zonsopgang

Ochtendmeditatie bij opkomende zon in de mistige polder, met aandacht voor de andere wereld en de dunner wordende sluiers/mist die ons scheiden.
Bless the breath of Life
sing the hidden patterns
weave the web of peace

Hoe herstel je het sympathische en parasympathische zenuwstelsel?

  • Breng tijd door in de natuur.
  • Laat jezelf een massage krijgen.
  • Oefen met meditatie.
  • Diepe buikademhaling vanuit het middenrif.
  • Herhaald gebed of mantra
  • Concentreer je op een woord dat rustgevend is, zoals “vrede”.
  • Speel met dieren
  • Beoefen chi kung of tai chi.

Hieronder zet WordPress waarschijnlijk veel reclame. Het is jammer, hoort bij een gratis account. Voor de reclame ben ik niet verantwoordelijk. 🤷🏻‍♀️