Reis

imageOoit, heel lang geleden bezocht ik voor de eerste keer in dit leven Shamballa, de magische plek tussen werelden; de herinneringen aan dat eerste bezoek zijn vaag, want ik was heel jong en dodelijk ziek, maar toen ik er 15 jaar later – opnieuw balancerend op de rand van het leven en de dood –  weer terecht kwam, voelde het vertrouwd, een plaats van vrede en  schoonheid als geen andere. En het was traumatisch en lichamelijk pijnlijk om het te verlaten.

Af en toe kwam ik er als bij toeval weer,  de weg er heen wist ik niet, maar vond ik toch,  soms in een droom of in een moment van mijn leven dat ik zweefde tussen dood en leven.

Toen ik in 2006 in levende lijve in de Kush was, die magische regio op de grens van India Afghanistan en Pakistan voelde ik dat ik er niet meer zo ver vandaan zou zijn, maar die regio is levensgevaarlijk, ontoegankelijk en we bleven er niet lang, er was al helemaal geen onderzoek mogelijk.

Een aantal jaren geleden  bezocht ik Shamballa bij volledig helder bewustzijn met een groepje vrienden.  Dat voelde anders, we reisden via een soort tijdsprongen en de reisleider nam de toegang via een achterdeur, door grotten, en via sterren, een immense reis tussen verschillende vormen van realiteit.

Eén pad is nu herinnerd. Loslaten vergemakkelijkt het reizen, maar ik kan je niet meenemen, het is een ervaringstocht en alleen een reisleider kan je de weg wijzen. Ik ben iemand die reist en verbind, maar ik ben geen reisleider, dat is een ander vak.

Er zijn veel soorten “wezens” en veel soorten “landschappen” die onze wereld, ons heelal, onze werkelijkheid bevolken.

Een deel van ons neemt andere werkelijkheden wel waar, maar ons brein verbergt die waarneming vaak direct weer.  Zo wonderlijk: het veel geprezen brein maakt een mens tot zijn slaaf.

 

Author: Vixen

Tarotist, Celtic Reiki Master, Spiritual writer, OBOD druid Fractal artist, Webdesigner, Webdeveloper, Photography,