Havik

Van de week landde onverwacht de havik tegenover mij, nog geen 10 meter van mij vandaan. Hij herinnerde mij aan het Havik zijn: mijn eigen staat van Havik zijn.

Heide - Havik

Ik weet waar ik vandaan kom en waar ik naartoe ga.

In de zomer van 2010 mediteerde ik in de zon bij een bron op de helling van een heuvel in de omgeving van Glastonbury en transformeerde in een havik; hoog zweefde ik daar,  ik voelde de wind door mijn veren en mijn scherpe blik omvatte alles in het landschap beneden mij.

Er zijn plaatsen op de wereld waar je makkelijker mediteert dan op andere plaatsen, waar je makkelijker droomt dan op andere plekken, waar je makkelijker dingen ziet, die normaal je ogen niet zien, waar je makkelijker communiceert met een andere wereld waaraan je gewoonlijk voorbij gaat.

havikEen havik op de klei?

Klei houdt je vast, klei  plakt aan je zolen en zuigt je naar beneden de aarde in. Klei is aarde en water en klei heeft vuur en lucht nodig.

Kijk opnieuw, dat is er!
Beneden de klei met aarde / water, en boven de hoge heldere hemel en de zon met lucht / vuur.

De illusie van andere plaatsen waar het anders of makkelijker zou zijn, is heel diep geworteld en hardnekkig.

Van de week landde Havik onverwacht tegenover mij, nog geen 10 meter van mij vandaan.  Hij herinnerde mij aan het Havik zijn: mijn eigen staat van Havik zijn.

Een havik in het kleilandschap.

 

De Nederlandse naam voor deze Havik ken ik niet, ik had geen fototoestel bij me maar hij was echt en ik herkende hem meteen:  hij leek zo uit een schilderij van Will Worthington gevlogen te zijn.

Author: Vixen

Tarotist, Celtic Reiki Master, Spiritual writer, OBOD druid Fractal artist, Webdesigner, Webdeveloper, Photography,