Alexandrina

Ik trok de Klimop uit mijn Celtic Reiki boekje: boven de verwarring uitstijgen.  Mijn kleine Celtic Reiki boek is gemaakt door een boeken kabouter (book brownie) en toen ik klein was leerden mijn grootmoeder en moeder me dat je altijd een beetje voorzichtig moet zijn met wat kabouters je vertellen.  Ze houden er ook van mensen te plagen. 😉

Gort = Ivy = Klimop

Als essentie ondersteunt klimop je  om je weg te vinden en bij de keus om de beste richting te kiezen. Wanneer je besluiteloos bent, dan herinnert Klimop je er ook aan dat er geen verkeerde keuze is, want alle wegen leiden je tot waar je bent!

Ik trok deze ogham toen ik bezig was met mijn stamboom. AlexandrinadeKlundertklIk had net een foto gevonden  van mijn betovergrootmoeder Alexandrina via de stamboom van een achternicht. Die richting van onze stamboom houdt op dit moment op bij Alexandrina en haar moeder. Haar vader wordt niet vermeld in de registers in Dordt. Alexandrina de Klundert (Sanderina) is geboren op 21/9/1832 en overleden na juni 1882, de juiste datum heb ik ook nog niet on-line kunnen vinden in de registers. Ze woonde de laatste jaren in bij haar dochter Cornelia Boogert-Ridderhof aan de Boogjes in Dordrecht. Dat weet ik dan weer uit de verhalen van mijn grootmoeder Adriana Boogert. Dat houdt dus in dat ze ná 1900 moet zijn overleden.

Author: Vixen

Tarotist, Celtic Reiki Master, Spiritual writer, OBOD druid Fractal artist, Webdesigner, Webdeveloper, Photography,